måndag 20 juni 2011

Eltons dop

Nu har jag legat av mig med bloggandet kände jag! Illa illa, har tänkt på det varje dag men inte fått tummen ur fast jag suttit vid datorn..

Eltons dop ägde ju rum här förra söndagen i Sjöbokyrkan - mina gamla hoods, och det var en alldeles underbar dag på alla sätt och vis! Solen sken, nästan alla nära och kära kunde närvara, en mysig prelle, fika och galet mycket ketar (paket).

Här kommer lite bilder från själva dopet.. Har fotat nästan alla hans ketar, så snart det är klart slänger jag in ett nytt inlägg! Ska försöka bättra mig med bloggandet, är ju lite skojsigt!



Dopet har börjat
Lägg till bildtext


Nina, min kära syster håller Elton 

Nina, Mikael - Eltons andra fadder, jag, Fredrik & Elton

Elton somnade i Mikaels famn medan prellen pratade - vaknade till först när hon tog honom i sin famn och då var jag rädd att det skulle braka loss fullständigt, först väcker hon honom, tar hans napp för att sedan blöta ner honom. Det gick dock hur bra som helst, han gnydde lite och fick en ordentlig backslick sen fick han komma till moster och lugnade genast ner sig igen..


Pappabus

paketöppning va skojsigt




Doptårtorna - halvkass bild men svårt att få med alla  fem...



Barnvakter fanns det gott om
Bildvisning på väggen under fikat




Hampus och Nellie fann varandra..

Tack igen alla som var med och gjorde Eltons dopdag till en fantastisk dag!! Oförglömligt!

Pussåkram

1 kommentar:

frida sa...

Såg ut som ni oxå fick ett bra dop =)
Samma präst oxå ju , hon va ju stört skön :p