tisdag 31 juli 2012

Mys helg i stugan

Hela helgen tillbringade vi i stugan, fredag till måndag...
Idag var det dags att börja jobba igen, på riktigt = heltid.. Kändes kanon men annorlunda, tar väl inte många dagar innan man är inne i den vardagen.

Tillbaka till helgen..

Gäddorna som pappa och Fredrik fick upp



 Elton, Fredrik, pappa och syrran drog ut på en fisketur i går eftersom Fredrik både fått i båten och fått igång motorn under helgen. Två gäddor drog dom upp. Elton skötte sig så fint i båten så. Va nog ute i nästan två timmar medan jag satt å löste lite korsord och lagade mat till allesammans. Lovely!!!

Syrran fick upp en lite mindre gädda när hon stog och kastade från bryggan sen, men den släppte vi tillbaka så den kan växa till sig ordentligt till nästa sommar.. :)



 Den 12 juli fyllde Nina år, men vi firade henne litegrann nu först, så tårta hade hon med sig, mums! Va en chokladmoussetårta som va lika fin som smaskig!

 Elton vakna runt åtta som han brukar, så låg vi och gosa lite i sängen, sen kröp han ner till mina fötter, greja lite med täcket och somna om på nån minut, Fredrik låg och snarka på övervåningen i sängen medan jag låg klarvaken. Tog mig i kragen och traska ett varv runt sjön, sååååå härligt. Lagom varmt och så lugnt och fridfullt. Tog mig omkring 45 minuter, när jag hade en kvart kvar ungefär ringde Fredrik och fråga vart jag var, då hade mina slashaskillar vaknat till liv i stugan ♥♥




Många turer i båten blev det, arbetshandskarna på så man kan ta i gäddorna som nappar!


En av Eltons favvorätter

pappa-son-fix

Elton och pappa fixar nya åror till båten, dom gamla va bra slitna. Borrar hål och donar. Kommer nog bli en händig liten kille den där Elton, eller va tror ni?


Nä, sovatajm - upp och jobba imorrn igen! :)

KRAM

Inga kommentarer: