fredag 4 november 2011

Välling är gott!

Nu har Elton äntligen förstått att välling är gott. Va för ca tre veckor sedan som han plötsligt bara sörpla i sig det som om han aldrig gjort nått annat. Va en lite skräckblandad förtjusning på nått sätt.. Samtidigt som jag kände att jag nu faktiskt kommer kunna lämna bort honom över natt så insåg jag ju att han inte "behöver" mig på samma sätt... 

första riktigt vällingmyset med pappa


Planen var ju att fortsätta delamma ganska länge, kanske fram tills att Elton blev ett år.. men blev inte så, när Elton fattat galoppen med välling och flaskan blev han irriterad när jag skulle kvälls eller nattamma honom , förmodligen för att flödet är lite bättre i flaskan, så han bet till lite grann. Självklart gjorde det ont med det var ändå uthärdligt. Men en kväll bet han ordentligt, tillräckligt för att det inte skulle läka på ett par dagar iaf. Då kände jag att det var dags att sluta. Min lille kille börjar bli stor nu.




Inga kommentarer: