torsdag 19 april 2012

Mammadag utan barn

Idag kom Lotta å hämta upp mig vid elvatiden för en snabbis på stan, shoppade mig ett par nya skor och sen åt vi god lunch på Tant Grön. Efter det åkte vi vidare till Almås där vi hade klipptid klockan tretton! Sååå gött att äntligen fixa frillen!


Folieslingor och hätta - snygga som få!

När min frisör precis hade sköljt ur blekningen så gick brandlarmet, va tydligen en elev som hade tuttat eld på en papperskorg på en toa. Så förbannat onödigt. Så Fick stå utanför en stund tills att brandkåren hittat orsaken. Stackars Lotta hade ju bara fått blekning i halva håret - knappt. :)  


smånervösa kunder...


nöjda å glada ändå

Så vid fyra när dom stängde så va vi precis klara, eller jag iaf. Lotta fick med sig en toning hem som skulle ta bort det sista gula tonerna i blekningen. Lite kass att dom inte kunde lösa det där å stanna över lite. Vi kan ju inte rå för att larmet går.. Men men, tror det blir bra Lotta när du fixat toningen! :)





Sen hämta Fredrik upp mig å så hämta vi upp lilleman i stan. Han hängde på Viskan med sin moster å hade det gött! Han hade ätit som en häst hela dagen. Skönt det! För med två kindtänder på g så har han ätit sketagöradåligt i två dagar. 

Vid kvart i sex plocka Agge upp mig så åkte vi till jobbet för fotokurs, va sååå bra. Mycket repetition men så nödvändig. Å så fick vi läxa till nästa kurstillfälle som är om två veckor. Fota tre bilder (med olika restriktioner) som vi ska maila till kursledaren KUL! 


Nä, nu blir det nog bingen. Imorrn ska jag å Elton kolla med Torins om dom kan rengöra min lins på kameran å sen äta lunch med Sara å Linda för att sedan åka till Sjömarken och plantera lite grupper! :)




Inga kommentarer: