onsdag 21 mars 2012

Ätit sand för första gången

Igår när Fredrik kom hem från jobbet var han superdupertrött så jag och Elton palta på oss lite kläder och gick upp till lekplatsen en sväng så han kunde få vila i fred lite innan mina kära virkkompisar skulle komma hem till oss.. 





Först gunga vi lite jag och Elton i den stora gungan som är lite som en stor stol.. Försökte få honom att titta in i kameran men gick inge vidare. :) Tyvärr är ju kameran på displaysidan sketagörakass, men bra ibland när man ska ta kort på sig själv.. 


gjorde några försök iaf

lite skelögda?

Här såg han nog sig själv iaf..


 Sen fick Elton såklart gunga själv lite också.. Alltid skoj!




Gräva sandlåda var tydligen också jätteskoj. Stod med sin spade och hackade i sanden i hinken. När jag tyckte att det började bli lite väl kallt och kort om tid innan gästerna skulle komma så sa jag fint till Elton att nu ska vi gå hem till pappa och lyfte honom försiktigt. Skulle jag aldrig gjort. #)()(¤/)¤(%/)(¤%"Q=#¤) vad arg han blev, gapa högt och ålade sig med hela kroppen. Så han fick faktsikt hacka i sanden i hinken med spaden en liten stund till. Å så han sken upp!

hacka i sanden är roligt

Givetvis skulle det även smakas på sanden också, men det spottades ut ganska fort igen. Å ett par gånger gjorde han om det. Sen gick vi, arg va han, men vi gick ändå - o jag har lovat att vi ska dit snart igen... 







Inga kommentarer: