fredag 2 mars 2012

Heldag med pappsen och systeryster

Å Elton såklart! :)

Börja med att åka till Örby och farmors grav, kransen jag gjorde i julas vart fortfarande jättefin, så den får ligga lite till - även om det kanske känns som att våren är här snart.. men kan ju lika gärna komma en omgång med snö till, vem vet?

Därefter åkte vi till Skene för att först besöka Visko. Gjorde inga fynd denna gång, men konstaterade att Kavatskorna är sååå söta men svinigt dyra med tanke på hur kort tid man kan ha dom. Fötterna växer rätt snabbt på dom små.. (Gjorde bättre fynd på MAXI - kommer i nästa inlägg)




Bra hörna på Visko

Elton satt så nöjd på den gröna pallen på Visko och lekte, så jag å syrran kika runt lite under tiden. 

Pappa stog å snacka med ägaren som är en gammal klasskompis till honom tydligen. Han berättade att han hade elva barnbarn, lät nästan på pappa som att han va lite avundsjuk :) haha. Pappa - av mig får du förhoppningsvis ett till någon gång, kanske kanske två.. 


Rida kamel va skoj


Sen åkte vi till Kinna Garn där jag fyndade lite. Hitta garn till en apa jag tänkt virka, å sen fick jag syn på Zpagettin, så kunde inte låta bli att köpa två rullar, har funderat sen jag såg ett mönster för ett år sen ungefär på att virka en matta. Tjejen i butiken hade gjort några och sa att de blir omkring 80cm i diameter av två rullar och att det tar omkring fem timmar. Jag räknar väl kanske med det dubbla i tid, men ska bli skoj att testa! :)

Zpagetti


Efter Kinna garn gick vi ner till Skroten där jag köpte lite nålar, stoppning och två innerkuddar. Pappa fyndade en cool vaxduk till köksbordet å ett par örngott. Va lite nostalgiskt att besöka Skroten eftersom vi vart där mycket när vi va små då mamma sydde allt möjligt till oss och hemmet..


Elton chilla lite bland stuvbitarna

sötprutten


mosters solbrillor på

 Därefter bar det av till Örby igen för lite pizza, har ni vägarna förbi Örby och är hungriga så är den pizzerian att rekommendera!! Har alltid vart kanon, rejält med allt som man beställt att man vill ha på och kalasbra service.. Ligger ner på Ängsvägen.. Farmor bodde ungerfär 75m från den, så har ätits några pizzor där genom åren. Sen bar det av vidare ut till stugan i det fina vädret. 



Två stora tickor



Stugan där många timmar kommer tillbringas i sommar förhoppningsvis

En fantastisk heldag helt enkelt, ny kryper det dock i virktarmen så får bli lite innan maten är klar och såklart efter så jag blir klar med luft ballongen så jag kan påbörja någon av ugglorna. 


KRAMKRAMKRAMKRAM

Inga kommentarer: